Veel gestelde vragen

Moet ik iets meenemen?

U hoeft niets mee te nemen. Als u medicijnen gebruikt en/of een wat uitgebreidere medische historie heeft, kan het nuttig zijn van te voren een lijstje te maken, zodat u niet in uw geheugen hoeft te zoeken bij het eerste gesprek.

Is het prikken pijnlijk?

Een acupunctuurnaald is bestemd om enkel een prikje te geven op een acupunctuurpunt. Er worden dus geen vloeistoffen geïnjecteerd en er worden geen vloeistoffen mee uit het lichaam gehaald. Een gemiddelde acupunctuurnaald is 0,18 millimeter dun. Sommige plekken zijn wel gevoeliger dan andere plekken. Zo zijn de tenen en de vingers gevoeliger dan bijvoorbeeld de bovenarm. Vaak is een behandeling bij de acupuncturist een zeer ontspannen aangelegenheid.

Kan mijn kind ook behandeld worden?

Ja! Jonge kinderen en baby’s hebben vaak minder behandelingen nodig. Jonge kinderen zijn zeer ontvankelijk voor acupunctuur.

Moet ik mij helemaal uitkleden?

U trekt alleen uit wat nodig is om de naalden te kunnen plaatsen. Vaak plaats ik naalden op de voet, benen, handen, armen en in overleg uw buik. Als ik uw rug behandel moet de bovenkleding wel uit. Ondergoed blijft altijd aan. Er zijn altijd schone handdoeken om u toe te dekken. Voor uw eigen comfort adviseer ik u makkelijk zittende kleding aan te trekken.

Zijn de naaldjes steriel?

Ik maak gebruik van nieuwe steriele (wegwerp-) naaldjes. Deze worden naderhand veilig weggegooid en niet meer opnieuw gebruikt.

Kan ik eerst een vrijblijvend en kosteloos kennismakingsgesprek krijgen?

Ja, dat is heel goed mogelijk. U bent van harte welkom! Belt u mij gerust om een moment in te plannen: 06 23 00 12 83.

Gaat het bedrag van het eigen risico af? 

Nee. De behandelingen vallen onder de aanvullende verzekering. Dit betekent dat uw behandelingskosten niet ten koste gaan van uw eigen risico. Een groot aantal zorgverzekeraars vergoedt de kosten van de behandeling geheel of gedeeltelijk uit uw aanvullende zorgverzekering.

Is er een verwijsbrief van de huisarts nodig? 

Nee. U heeft voor een bezoek en behandeling geen verwijsbrief van uw huisarts nodig.

Ik heb mijn afspraak niet tijdig afgezegd en nu?

Bij het niet verschijnen op de afgesproken tijd of het niet tijdig afzeggen -minimaal 24 uur van te voren- ben ik helaas genoodzaakt u te belasten voor de besproken tijd. U kunt de afspraak per mail of telefonisch afzeggen.

Hoe gaat de betaling in zijn werking? 

Na de behandeling mail ik u binnen 24 uur een factuur, u wordt verzocht deze binnen twee weken te betalen. Vervolgens kunt u de nota bij uw verzekeraar indienen voor een (gedeeltelijke) vergoeding.

Mail mij als u een andere vraag heeft.

U kunt mij natuurlijk ook bellen op 06 23 00 12 83